25 jaar gedeelde passie
In 1999 ging het stel online. Het was een tijd waarin weinigen geloofden in het potentieel van e-commerce. Deze beslissing markeerde het begin van een ongelooflijk nieuw avontuur dat nu al 25 jaar duurt. Van een lokaal bedrijf groeide Glisshop uit tot een nationale en vervolgens internationale bekendheid in 2012. Glisshop, nu de online marktleider op het gebied van winter- en bergsporten in Frankrijk, behoudt een DNA dat wordt gekenmerkt door kwaliteit van service en klantnabijheid.
Frédéric, die uit een familie van winkeliers komt, is trouw gebleven aan zijn waarden en pleit vanaf het begin voor een klantervaring die net zo nauwgezet is als in een winkel. Met een honderdtal werknemers is het nu de bedoeling om dit model duurzaam te maken en te vertrouwen op een solide team om ervoor te zorgen dat het Glisshop-avontuur ook na de volgende 25 jaar blijft bestaan.
En onze liefde voor bergen ?
Wel, die werd geboren in het Centraal Massief (trouwens één van de mooiste streken ter wereld). Een woest en trots landschap van vulkanen en bergen, met honderden pieken van over de 1000 meter en toppen die tot aan de wolken reiken.
Liefhebbers van grandiose landschappen, het paradijs begint hier...
Het Centraal Massief is ook de streek waar mensen, algemeen gezien dan, op de grootste hoogte wonen, tussen de 500 en 2000 meter.
Daarom huist er in elke Auvergnat vooreerst een bergbewoner ... een echte !
De bergen waren altijd al een speelterrein voor jong en oud.
Tourskiën, stijgvellen, glijden : een passie die we delen met vrienden en familie.
En daar passie zeer besmettelijk is, nodigt de familie ook alle glij- en bergliefhebbers uit om hun hierbij te vergezellen.
Een kwestie van overdragen.
De familie is trots op zijn bergen en houdt eraan ze te delen met anderen. Het is door hun pracht te laten ontdekken dat er respekt voor ontstaat. Dhr. Morel is vooral overtuigd dat de ontwikkeling van het toerisme de toekomst van zijn bergen verzekerd.
We zijn trots de nieuwe praktijken te kunnen begeleiden en de toekomstige te kunnen voorzien.
We hebben onze winkels ingewijdt bij de eerste sneeuw, de eerste ski-winkel op het internet gestart, nieuwe vormen van glijsport begeleidt, van monoski tot snowboard via parabool-ski's, de freestyle en freeride aangemoedigd, een digitale expertise opgebouwd, een feilloze klantervaring ontwikkeld en maatwerk voor allen ontwikkeld.
naar een toegankelijk ski-plezier voor iedereen.
dat natuur, schoonheid en sport gemeen goed is en voor IEDEREEN toegankelijk moet zijn.
een alomvattende aanpak van bergen en wintersport.
Het is ons erfgoed, onze geschiedenis.
Dat stellen we hoe langer hoe meer vast, met nieuwe generaties stadsbewoners meer en meer verwijderd van de natuur.
Bij Glisshop menen we dat actie en sportbeoefening door plezier moet worden gestuurd.
Het is door de bergen te beleven, dat we er van gaan houden en ze gaan beschermen voor de toekomstige generaties.
Sinds de oprichting in 1996 zijn we gegroeid van een klein plaatselijk familiebedrijf, tot een europese onderneming met meer dan 100 medewerkers. Sommigen zijn erbij sinds het begin, anderen hebben zich geleidelijk bij het avontuur gevoegd.
Met ongeveer 40% vrouwen onder onze medewerkers zijn we ook fier dat dit niet enkel een mannenzaak is . De jongsten onder ons lopen stage en zijn amper meerderjarig, anderen zijn vijftiger en nog steeds gemotiveerd. Het gaat er heel ontspannen aan toe, zowel op als buiten het werk.
Elke business unit heeft zijn verantwoordelijke, zoal Nicolas voor de alpiene ski en Benjamin voor het noords skiën, echte experten in hun domein die de aankopen beheren en de samenwerking organiseren tussen hun verkopers en adviseurs. Valérie is belast met het ontvangst van produkten, voor plaatsing in onze opslagplaats, een echte Alibaba grot, beheert door Fred. Elke werkpost is belangrijk bij Glisshop, van bij de skiman die uw ski¨'s voorbereidt tot onze dienst naverkoop die waakt over uw tevredenheid, via het call center waar uw oproepen direct worden beantwoordt door onze adviseurs per telefoon, chat en e-mail.
En tenslotte zijn er bij Glisshop ook een groep "schaduw-werkers" : marketing, personeelsbeleid, informatica ... u hebt hen niet aan de telefoon, maar ook zij werken actief mee aan ons gemeenschappellijk doel u de beste klantervaring mee te geven.