Levering
Wat zijn de leveringsmethoden, termijnen en kosten ?
Om u beter te dienen, bieden wij u de verzending met verschillende transporteurs aan, afhankelijk van het land van bestemming en of u kiest voor een levering aan huis of een afhaalpunt. De gemiddelde leveringstermijn loopt van 2 tot 4 werkdagen in Continentaal Frankrijk en van 2 tot 7 werkdagen elders in Europa.
De leveringstermijn kan variëren, afhankelijk van de gekozen vervoerder. Hebt u twijfels heeft, neem dan contact met ons op, wij helpen u verder !
Ik heb mijn bestelling meteen nodig, wat is de snelste leverwijze ?
In Frankrijk
Blij dat U zo ongeduldig bent ! Wenst U een snelle levering dan kiest u voor Chronopost.
De levering kost u dan 14,90€ voor levering naar Metropolitan Frankrijk en Monaco. De leveringskosten zijn 39,90€ voor Corsica.
Plaatst u uw bestelling voor 14 uur (van maandag tot en met vrijdag), dan wordt deze nog dezelfde dag verzonden. Na 14 uur wordt ze de volgende dag verzonden (van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van officiële feestdagen).
Opgelet : de leveringstermijn voor grote pakketten (ski's, snowboards, enz.) kan worden verlend met 24 uur.
In Europa
Express levering is niet mogelijk naar Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
In de andere bediende Europese landen kan worden geleverd binnen 2 werkdagen met Chronopost Express (aan huis of in een afhaalpunt). Deze leveringswijze kost u 39,99€.
Express-levering naar een afhaalpunt is alleen mogelijk voor kleine pakjes.
Als u uw bestelling voor 14 uur plaatst (maandag tot en met vrijdag), wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Na 14 uur wordt ze de volgende dag verzonden (maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van officiële feestdagen).
Opgelet : de leveringstermijn voor grote pakketten (ski's, snowboards, enz.) kan worden verlend met 24 uur.
Bent u afwezig op de leveringsdatum, geen probleem. De vervoerder laat dan een bericht achter met aanwijzingen hoe u over uw pakket kan beschikken.
Twee opties : ofwel, kiest u voor een levering de volgende werkdag, ofwel, verplaatst u de levering naar een nieuwe datum die u beter schikt (en eventueel met een ander leveradres).
Hoe kan ik mijn leveringsadres wijzigen ?
Om uw leveringsadres te wijzigen (voor of na verzending), bel ons op +31 202 41 63 18. U kunt ook contact met ons opnemen via het contactformulier :
BELANGRIJK : Vergeet niet het onderwerp "annulering/wijziging van de bestelling" aan te vinken bij contactname met het formulier. Uw verzoek kan dan doelmatig worden behandeld.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer de levering plaatsvindt ?
Nogmaals, elke vervoerder heeft zijn eigen werkmethoden. Maar in elk geval, maak u geen zorgen, uw pakket wordt bezorgd.
Kiest u voor DPD, dan laat de vervoerder een bericht achter met aanwijzingen voor het plannen van een nieuwe levering via hun website. U beschikt over 5 dagen om contact met hen op te nemen voordat het pakket aan ons wordt teruggestuurd.
Met Colissimo laat de vervoerder een gedateerd bericht achter met het adres van het postkantoor waar u het pakket kan afhaling op voorlegging van uw identiteitsbewijs. U beschikt over 15 dagen vanaf de datum vermeld op het bericht om het pakket af te halen. Nadien wordt het on teruggestuurd.
Met TNT wordt het pakket dezelfde dag nog afgeleverd op het dichtstbijzijnde TNT-afhaalpunt. De vervoerder laat ook een bericht achter met de nodige informatie voor de afhaling.
U bevindt zich niet in continentaal Frankrijk
Bij afwezigheid laar de vervoeder een bericht achter in uw brievenbus, waarop is vermeld hoe een nieuwe levering plannen. Neemt u geen contact binnen 10 dagen, dan wordt het pakket ons teruggestuurd.
Mijn product werd beschadigd ontvangen maar de verpakking is intact, wat moet ik doen?
Begin met een retouraanvraag via uw klantenaccount. Dit laat een snelle verwerking toe en steklt ons in staat samen een gepaste oplossing te vinden. Gelieve hiertoe :
1. in te loggen op uw Glisshop account
2. Klik op "mijn bestellingen"
3. Kies de betreffende bestelling
4. Klik op "terugzending" rechts bovenaan
5. Selecteer het (de) beschadigde product(en)
6. Kies de gepaste reden : "Mijn product was beschadigd bij ontvangst".
7. Geef de bijzonderheden in het vak "Details”
8. Voeg foto's toe die het probleem illustreren
9. Klik op "goedkeuren en doorgaan".
Er ontbreken producten in mijn bestelling, wat moet ik doen ?
Controleer goed de binnenzijde van de verpakking, in de hoeken en/of in de bijgaande dozen. Als er echt iets ontbreekt bel ons dan op +31 202 41 63 18, dan vinden we samen wel een oplossing.
Moet ik iets betalen als mijn pakket wordt bezorgd ?
Binnen de Europese Unie worden u geen extra kosten in rekening gebracht.
Wat moet ik doen bij ontvangst van mijn pakket ?
Het is belangrijk dat u de goede uitwendige staat van uw pakket vaststelt, want soms worden ze hardhandig behandeld tijdens het vervoer. Merkt U dat het pakket beschadigd is, dan opent u het en controleert u de inhoud voordat u de leveringsbon tekent.
1. Alle producten zijn aanwezig en in goede staat. Teken de leveringsbon zonder voorbehoud en geniet van uw producten.
2. Er ontbreken producten of een product is beschadigd. Weiger in dat geval de levering en maak een nauwkeurig voorbehoud op de leveringsbon.
Bijvoorbeeld:
Als u besluit de levering te aanvaarden ondanks een beschadigd pakket of ontbrekende producten, kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen bij eventuele geschillen.
Vanwaar verscheept u uw producten ?
Al onze producten worden verzonden vanuit onze opslagplaats in Puy-de-Dôme, Frankrijk.
Naar welke landen kan ik mijn bestelling laten leveren ?
Volgende landen worden geleverd. Andere landen worden momenteel niet bediend.
- Duitsland
- Oostenrijk
- België
- Denemarken
- Spanje
- Finland
- Continentaal Frankrijk
- Corsica
- Ierland
- Italië
- Luxemburg
- Monaco
- Nederland
- Polen
- Portugal
- Verenigd Koninkrijk
- Slovenië
- Zweden
- Zwitserland
Kan ik worden geleverd in de Franse overzeese Departementen en Gebieden ?
Helaas leveren wij nog niet aan deze bestemmingen. Wij leveren enkel Continentaal Frankrijk en Corsica.
Kan ik mijn bestelling buiten Europa laten leveren ?
Op dit moment leveren we enkel in Europa, maar we hopen binnenkort wereldwijd te kunnen leveren!
JE HEBT NOG GEEN ANTWOORD OP JE VRAAG ?
Onze experts zijn er om u te helpen.