Airbag rugzak
Welke airbag om te freeriden?
Als je eindelijk die top bereikt en de brede, ongerepte helling met verse poeder onder ogen ziet, weet je dat er nauwelijks een beter gevoel in de wereld is. Freeriden biedt een uniek gevoel, of u nu op ski's of snowboards rijdt. Het helpt bij het ontdekken van de berg vanaf de verborgen kant en het zien van adembenemende landschappen. Geniet, maar vergeet niet dat ondanks het feit dat de berg mooi is, het ook gevaarlijk is. Als u de risico's van pijn wilt verminderen en uw kansen om in leven te blijven in een lawine wilt maximaliseren, neem dan een airbag mee. Het is het meest efficiënte anti-avalanche systeem voor het moment. Lees meer Minder zien
-
Aanbevolen prijs
€ 554,48
-20%
€ 443,57

-
Aanbevolen prijs
€ 655,32
-21%
€ 514,15
BCA's Float 22 2.0, hier in Black Orange, is een freeride-airbagrugzak met een inhoud van 22 liter, diverse speciale opbergvakken en een hoogwaardig airbagsysteem
.

-
Aanbevolen prijs
€ 655,32
-20%
€ 524,23
De Float 22 2.0 Black airbag-rugzak van BCA is ideaal voor freeride- en toerskiliefhebbers en combineert veiligheid en functionaliteit.

-
Aanbevolen prijs
€ 655,32
-20%
€ 524,23
De BCA Float 22 2.0 Orange airbag is perfect voor freeride en toerskiën en heeft een compact ontwerp en een groot aantal functies.

-
Aanbevolen prijs
€ 604,90
-20%
€ 483,90
De Float 12 2.0 Black airbag van BCA combineert veiligheid en functionaliteit, ideaal voor freeride- en toerskiliefhebbers.

-
Aanbevolen prijs
€ 705,73
-20%
€ 564,57
De perfecte keuze voor skiërs en snowboarders die hun grenzen willen verleggen en tegelijkertijd beschermd willen blijven. De BCA Float 32 2.0 airbag combineert veiligheid, comfort en functionaliteit.

-
Aanbevolen prijs
€ 806,57
-28%
€ 574,65
De airbag Black Diamond Jetforce Ultra Light Pack 26l Black is ultralicht dankzij de Alpride 2.0 constructie. 150-liter airbag triggert in minder dan 5''
- M-L

-
Aanbevolen prijs
€ 695,65
-20%
€ 556,50
Chargement en cours...
Kopershandleiding voor een anti-avalanche airbag
Bij het freeriden zijn de risico's op lawines reëel. De sneeuw wordt niet geborsteld en er is niemand voor het gebruik van explosieven in couloirs om het sneeuwoverschot op te ruimen. Je bent in de natuur en je moet je daarnaar gedragen. Voordat je naar buiten gaat en versnippert, moet je eerst de omstandigheden, de voorspellingen en de lawine risico's analyseren. En omdat je het onvoorspelbare niet kunt voorspellen, moet je ook alles bij je hebben wat je nodig hebt om een lawine te overleven.
Wat heb je nodig om te freeriden en zo veilig mogelijk te blijven?
De belangrijkste uitrusting die elke freerider nodig heeft is het pakket met sonde, zendontvanger en schep. Alleen deze 3 zijn voldoende om te vinden en gevonden te worden in geval van een lawine. Maar buiten deze basisprincipes hebben steeds meer freeriders een airbagrugzak bij zich. Deze tassen maximaliseren uw kansen om te blijven drijven in een lawine en komen er ongedeerd uit.
Hoe werkt een airbag?
Onderzoek heeft aangetoond dat in een lawine grote stukken zoals rotsen of ijsblokken de neiging hebben om naar de oppervlakte te worden geduwd terwijl kleine deeltjes naar beneden gaan. Op basis van deze observatie hebben ingenieurs gewerkt aan het ontwerp van de eerste airbags volgens één hoofdidee. Als grote dingen aan de oppervlakte blijven, laten we dan skiërs of snowboarders zo groot mogelijk maken. Fabrikanten als Scott, ABS, K2, Pieps en BCA maken allemaal betrouwbare airbags rugzakken. Het systeem is gemaakt van een luchtcartridge, een echte airbag in de rugzak en een ontgrendelingssysteem met een ergonomisch handvat. Als je rijdt en een lawine begint onder je voeten, trek dan onmiddellijk aan de hendel. Hierdoor wordt de luchtcartridge geactiveerd, waardoor de airbag (150 tot 200L) in een paar seconden wordt opgeblazen. Een airbag is geen garantie dat je ontsnapt of zelfs een lawine overleeft, maar het verhoogt wel je kansen aanzienlijk. In de afgelopen jaren is er een ander systeem vrijgegeven, met behulp van een ventilator die op een accu is aangesloten. Het idee blijft hetzelfde met de handgreep en de airbag, het verschil is dat de airbag wordt opgeblazen dankzij de ventilator. Het grote voordeel van dit systeem is dat u het systeem zo vaak kunt hergebruiken als u wilt. Het enige wat u hoeft te doen is de accu op te laden en u bent klaar. Bij het andere systeem, als u de luchtcartridge leegmaakt, moet u deze vervangen.
Hoe laad je een airbag op?
Wanneer u het cartridgesysteem activeert, wordt de hele cartridge gebruikt om de zak op te blazen en gaat deze leeg. Dit betekent dat u na elk gebruik de set moet vervangen door een nieuwe. U heeft twee opties. De metalen cartridge, goedkoop maar zwaar, of de carbon cartridge, lichter en duurder.
Bekijk onze selectie van airbags rugzakken en maak uw uitrusting compleet!