Het verhaal van het jonge skischoenmerk Full Tilt is niet onbeduidend, want het is geïnspireerd op een revolutionair model uit 1981. Het Zwitserse merk Raichle en Eric Giese brachten op dat moment de eerste 3-delige skischoen uit: de Flexon. Een nieuwe constructie die een progressieve voorwaartse buigzaamheid biedt, zoals de ruimtepakken die door NASA zijn ontworpen om de vorm en functionaliteit rond de verbinding te behouden. Het succes van de Flexon is direct merkbaar, geadopteerd door de grootste kampioenen zal deze schoen echter tegelijk met Peter Werhan, eigenaar van het bedrijf, verdwijnen. Vaak gekopieerd en nooit geëvenaard, is de Flexon dus een verzamelaarsmodel geworden tot het punt dat kenners hem op veilingen op het internet wegrukken. In 2006 kocht K2 Line, op hetzelfde moment dat Line haar nieuwe Full Tilt merk lanceerde met als doel de authentieke Flexon 3 stukken nieuw leven in te blazen. Vandaag de dag is het Full Tilt merk een genot voor freeskiers met comfortabele en hoogwaardige schoenen die dit legendarische ontwerp hebben verbeterd met behoud van het DNA.