BEREIKBAAR OP   +44 20 3129 3301

Experten advies

Ons team van experten begeleid U tijdens uw aankopen, met gepast advies volgens uw behoeften.

Man-Vrij 09.00-12.00 / 14.00-19.00

+44 20 3129 3301  


Via ons Help Center

CONTACT
(= line.product.common.ancestorIds[1] || line.product.common.ancestorIds[0] || line.product.common.id =) (= line.quantity =) (= line.product.common.title =) (= line.unitAmountWithTaxes =) (= cartData.common.currencyCode =)

FAQ :

PRODUCTEN EN BESTELLINGEN


1. Welke producten worden verkocht bij Glisshop.nl ?

Onze website biedt een selectie aan producten voor de wintersport, gekozen onder de beste actuele merke.

  • ALPIENE SKI : ski's, bindingen, skischoenen, stokken, ...
  • TOURSKI : tourski's, bindingen, tourski-schoenen, stokken, stijgvellen, beveiliging, ...
  • NOORDSE SKI : langlauf, langlaufschoen, skating ski, skating skischoen, wielski
  • MONOSKI : monoski's, bindingen
  • SNOWBOARD : snowboard planken, bindingen, boots, rugzakken, ...
  • SPLITBOARD : splitboards, splitboard binding, stijgvellen
  • SNEEUWSCHOENEN : sneeuwschoenen,stokken,beenkappen
  • SLEE : sleeschop, babyslee, kinderslee, dubbelzit slee
  • TOEBEHOREN : rugzak, zonnebrillen, reisartikelen, helmen, handschoenen, skibrillen, ...
  • KLEDING : technische skikleding voor heren, dames en kinderen, skijas, skibroek, donsvest, poolvest, thermische onderkleding.

2. Hoe een bestelling plaatsen bij Glisshop.nl ?

U hoeft enkel de productbladen te raadplegen die U interesseren en op "Toevoegen aan de winkelwagen" te klikken. 

Het kan voorkomen dat wij U verzoeken, naargelang het type artikel, om een maat uit te kiezen. Klik hiervoor op de knop van uw keuze die zich rechts van de foto bevindt in de afdeling "Maat" ...

Vervolgens, wordt U gevraagd een leveringswijze te kiezen uit de voorgestelde mogelijkheden (zie pagina "Vervoer" in de kolom "Bestellingen" onder de pagina, voor meer inlichtingen).

Vervolgens dient U uw persoonlijke account op te zetten met de noodzakelijke gegevens, welke ons toelaten de behandeling en de levering van uw colli voor te bereiden en, tenslotte, rest U nog de betalingswijze te kiezen (zie pagina Betaling, kolom "Bestellingen" onderaan de pagina voor meer inlichtingen).

Uw bestelling wordt aldus ingewilligd en U ontvangt een email met het overzicht ter bevestiging.


3. Is het gewenste product beschikbaar ?

Om te weten of het gewenste product beschikbaar is, hoeft U enkel na te kijken of de vermelding "in voorraad" wel degelijk is vermeld op de blauwe knop "Toevoegen aan de winkelwagen".


4. Hoeveel tijd verloopt er vooraleer mijn bestelling wordt verzonden ?

De behandeling van uw bestelling vangt aan daags nadat U ze hebt bevestigd.

De voorbereiding duurt gemiddeld 24h (in werkdagen) waartoe de leveringstermijn moet gevoegd worden, naargeland de vervoerder (bekijk ook de onderstaande vraag "Welke zijn de leveringsmodaliteiten en leveringstermijnen?"


5. Zijn de producten verkocht bij Glisshop.nl garandeerd ?

Alle producten genieten een wettelijke garantie voor conformiteit en tegen verborgen gebreken, in die zin dat de breuk van een product te wijten is aan een fabricatiefout (zichtbaar, of verborgren gebrek).

De fabrieksgarantie bedraagt twee jaar, beperkt met enkele bestaande uitzonderingen.

Het oordeel van "fabricatiefout" of "gebruiksfout" kan enkel worden geleverd door de fabricant zelf, Glisshop treedt enkel op als bemiddelaar bij het oplossen van deze problemen.

Een "gebruiksfout" geeft geen recht op toepassing van de fabrieksgarantie.


6. Hoe bekom ik mijn rekening ?

U kan uw rekening terugvinden door in te loggen oo uw account bij Glisshop.nl en ze op te halen in de afdeling "Mijn bestellingen".

In de kolom Rekening, klik op het "PDF"-lipje en download het document om het al dan niet af te drukken


7. De zoekmachine kan het gevraagde document niet vinden.

Daar kunnen verscheidene verklaringen voor zijn :

het product is niet langer in voorraad, en we hebben het dus verwijderd uit de website

Het product wordt door ons niet gevolgd

De naam van het product werd misschien foutief gespeld


8. Hoe worden de bindingen gemonteerd ?

De bevestiging van uw bindingen wordt uitgevoerd door een gespecialiseerd skiman, volgens de inlichtingen door U bezorgd bij het plaatsen van de bestelling.

Ingeval U niet beschikt over skischoenen, wordt de montage uitgevoerd gebaseerd op de schoenmaat van uw stadsschoenen.

De definitieve afregeling kan dan gebeuren eens de skischoenenen in bezit, door contact op te nemen met één van onze skimannen op +31 202 41 63 18.

De skibinding is een essentiëel veiligheidselement. Wij moeten U afraden de afregeling zelf uit te voeren of ze te wijzigen zonder bijstaand van een vakkundige.


9. Kan men genieten van promotieaanbiedingen ?

Bij het onderschrijven van onze nieuwsbrief ontvangt U onze laatste kortingen en aanbiedingen.

BETALING


1. Wat zijn de aangeboden betalingsmogelijkheden ?

U kunt uw aankopen afrekenen door :

Betaalwijze / Munteenheid £ CHF Dkr SEK
Bankkaart
Bankkaart in 3X
Bankkaart in 4X
Bancontact / Mister Cash
Paypal
Bankoverschrijving
American Express
Sofort
Sofort CHF
iDeal
BUYBOX - Geschenkkaart

2. Ik wens af te rekenen met bankkaart : is dit beveiligd ?

De online betaling is beveiligd met het SSL-protocol door onze partner Be2Bill, die een sterke versleuteling van de verstrekte gegevens garandeert.

De volledige methode van beveiligd betalen wordt beheerd door onze partner, Glisshop.nl heeft geen enkele toegang tot uw bankgegevens.


3. Hoe afrekenen met bankoverschrijving ?

De bankgegevens voor het uitvoeren van uw overschrijving ontvangt U met de bevestiging per email. U kunt ze eveneens raadplegen op onze webpagine betaling. Opgelet, de gegevens wijzigen in functie van de gebruikte munteenheid.


4. Kan men bestellen vanuit het buitenland ?

Een bestelling plaatsen vanuit het buitenland is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. U hoeft zich enkel te verzekeren dat het bestemmingsland voor de levering voorkomt in de lijst, vermeld op onze pagina "Vervoer". U vindt er tevens de vrachtkosten in functie van de bestemming. Overeenkomstig de geldende wetgeving, kan de toegepaste BTW-waarde veranderen naargelang het land.

Sinds 1 januari 2019 zijn de leveringsvoorwaarden naar Zwitserland vereenvoudigd. Vanaf heden worden aankopen in Frankrijk afgerekend met de huidige BTW-tarief van 7,7%. U hoeft deze belasting dus niet meer te betalen bij de aanlevering.

Voor verdere inlichtingen, gelieve de vraag "Heb ik bijkomende kosten te betalen bij ontvangst van mijn bestelling" hieronder te raadplegen.

OPVOLGEN VAN EEN BESTELLING


1. Hoe het leveringsverloop van mijn bestelling volgen ?

U hoeft zich enkel in te loggen op uw account Glisshop onderaan de pagina. Het opvolgen van uw colli is beschikbaar in het lipje "Mijn bestellingen", 24h na verzending.


2. Ik wens mijn bestelling te wijzigen of te verwijderen : hoe ga ik tewerk ?

Om een snelle levering te verzekeren, kan u een bestelling niet wijzigen noch ongedaan maken eens deze in behandeling is door onze diensten. 

Om dit na te gaan volstaat het om via uw persoonlijke account op Glisshop.nl de link naar "Mijn bestellingen" te volgen. Is de knop "Bestelling annuleren" vergrijsd, dan kan u uw bestelling niet langer ongedaan maken. 

U beschikt echter over een herroepingstermijn van 100 dagen, vanaf de ontvangstdatum van uw pakket, om uw bestelling geheel of gedeeltelijk terug te sturen. 

LEVERING


1. Wat zijn de leveringsmogelijkheden en de leveringstermijnen ?

Voor het verzenden van de bestellingen binnen Frankrijk doen wij beroep op verscheidene vervoerders. De levertermijnen wisselen van 2 tot 4 werkdagen

OPGELET : de dag van levering wisselt naargelang de gekozen vervoerder.

Voor gedetailleerde inlichtingen over vervoerkosten kunt U zich wenden naar onze pagina Vervoer, waar U een lijst vindt met tarieven.


2. Wat gebeurt er indien ik afwezig ben tijdens de levering ?

Bent U niet aanwezig bij de levering, laat de vervoerder of een bericht achter met vermelding waar U de colli kunt afhalen, of hij neemt rechtstreeks contact met U op, volgens de telefoongegevens die U hebt bezorgd, voor een nieuwe afspraak.


3. Hoe ga ik tewerk bij ontvangst van mijn colli ?

Bij ontvangst van uw colli is het onontbeerlijk de algemene conditie ervan na te kijken.

Elke colli met een beschadigde verpakking dient te worden geopend alvorens de leveringsbon te ondertekenen, teneinde de goede staat van de producten te controleren.

Twee gevallen kunnen zich voordoen :

1. De bestelde producten zijn degelijk aanwezig en onbeschadigd : U kan ze aanvaarden zonder enig voorbehoud.

2. De bestelde producten ontbreken en/of zijn beschadigd : gelieve de colli te weigeren en een omstandig voorbehoud aan te tekenen op de leveringsbon van de vervoerder, zoals bijv. :

Colli beschadigd ontvangen, het product XXX ontbreekt of het product XXX is beschadigd - levering geweigerd.

Indien U, desondanks, besluit de colli te behouden, moeten wij U eraan herinneren dat er geen enkel geschil kan worden aanvaard bij ontvangst zonder voorbehoud aangetelend bij de vervoerder.

Een voorbehoud van het type "onder voorbehoud van ontpakking" heeft geen enkele juridische waarde. Uw voorbehoud dient heel precies te zijn : "colli beschadigd ontvangen", "een product met referentie XXX ontbreekt" of nog "een product XXX beschadigd door schok". Deze details zijn onontbeerlijk om ons tegen de vervoerder te kunnen richten en opdat U vervanging zou kunnen aanvragen. Het voorbehoud dient aangetekend op de leveringsbon van de vervoerder, waarvan U een copie behoudt,of een photo maakt.

Biedt de vervoerder geen papieren leveringsbon aan, dan kan U een foto nemen van het electronisch scherm (de erop vermelde tekst moet leesbaar zijn op uw opname), of U kan de gedetailleerde verklaring optekenen op vrij briefpapier, getekend door uzelf en de vervoerder.


4. Heb ik nog bijkomende kosten te betalen bij ontvangst van mijn bestelling ?

Voor wat betreft de landen van de Europese Unie, zijn er geen bijkomende kosten te betalen bij ontvangst van een bestelling.

De leveringskosten in Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk (vervoer en douane) zijn alles inbegrepen, dus geen bijkomende kosten bij de aanlevering.

KLANTENDIENST


1. Wat verstaat U onder "tevreden of geld terug" ?

Binnen een termijn van 100 dagen, te rekenen vanaf de leveringsdatum, hebt U de mogelijkheid ons het product terug te zenden voor terugbetaling. Klik hiervoor op "Terugsturen" wanneer u de betreffende bestelling behandelt, in het deel "Mijn bestellingen" onder Mijn account

Voor een geldige aanvraag dienen twee voorwaarden worden voldaan

Een terugzendingsaanvraag indienen bij de klantendienst door U in te loggen op uw Rekening Glisshop, in de rubriek "Terugzending / Klantendienst".

De aanvraag moet ons toekomen binnen de 100 dagen na ontvangst van de colli en de produkten moeten worden ontvangen door onze diensten uiterlijk 14 dagen na de aanvraag.

Het(de) product(en) werd(en) niet gebruikt.

Het bestelde product werd door ons niet persoonlijk aangepast (volgens artikel L121-20-2 van de consumentencode). Indien U hebt verzocht voor een montage van de bindingen waarvoor de ski's dienen te worden geboord, kan de aanvraag voor terugzending niet worden aanvaardt.

OPGELET : de terugbetaling heeft betrekking op het bedrag betaald bij bestelling van de producten (prijs der producten met verzendingskosten), maar houdt geen rekening met de terugzendingskosten die dus ter uwer laste vallen. 

OPGELET : De gratis bijgeleverde producten dienen eveneens worden teruggestuurd met de zending.


2. Het product vertoont een fabricatiefout : wat is de procedure om het terug te sturen ?

Neem contact met ons op via het terugzendingsformulier , beschikbaar in de rubriek "Retour - Dienst Naverkoop" bij Mijn account en voeg er indien mogelijk enkele foto's bij die de gebreken duidelijk maken.

Wij hernemen contact met U op binnen de 48h om U op de hoogte te houden van de te volgen procedure.


3. Wat zijn de door mij te dragen kosten voor een terugzending aan Glisshop.nl ?

Voor grootstedelijk Frankrijk en Monaco worden de retourkosten door Glisshop aangeboden. Voor andere landen zijn de retouren voor rekening van de klant: 10€ voor kleine pakketten en 15€ voor grote pakketten. Bijkomende kosten kunnen niet worden verhaald op Glisshop bij de levering van uw terugzending. Gelieve eventuele belastingen en heffingen vooraf te regelen met de vervoerder. Wij bieden een vereenvoudigde procedure aan met een retouretiket en een bedrag dat direct van uw terugbetaling wordt afgetrokken, u heeft altijd de mogelijkheid om het product op uw eigen manier te retourneren.

VRAGEN ALLERLEI


1. Hoe de gegevens van mijn persoonlijke account wijzigen ?

Log U in op uw account, bovenaan de pagina, door te klikken op "Mijn account". Breng uw email en uw paswoord in

U hebt vervolgens toegang tot de gegevens betreffende het rekeningadres, het leveringsadres, uw telefoonnummers, uw emails, ...

OPGELET : Om de gegevens te wijzigen van een reeds bevestigde bestelling, verzoeken wij U om onze klantendienst te contacteren op +31 202 41 63 18


2. De persoonlijke gegevens die U ons bezorgd, worden zij op een vertrouwelijke manier bewaard ?

Bij het plaatsen van een bestelling worden de bezorgde gegevens enkel intern het vennootschap SAS MGF Sports gebruikt

Zij worden ter beschikking gesteld aan het CNIL en, overeenkomstig de wet 78-17 van 6 januari 1978 betrekking hebbende op individuele vrijheden en automatische gegevensverwerking, hebt U de mogelijkheid tot toegang en wijziging van deze gegevens.

Het opslaan van deze gegevens in onze gegevensbank heeft enkel tot doel uw toekomstige bestellingen te vergemakkelijken.

Op geen enkel moment worden zij overgemaakt aan derden, noch fysieke personen, noch rechtspersonen.

Ingeval van wanbetaling, kunnen deze gegevens worden overgemaakt aan een terugvorderingskantoor.


3. Hoe kan ik me op de nieuwsbrief aan - en afmelden ?

Inschrijving op de nieuwsbrief kan gebeuren door te klikken op "Inschrijving Nieuwsbrief" in de kolom "Help & Info" welke U terugvindt onderaan de pagina.

"Om zich af te melden voldoet het te klikken op de link "Me schrappen van de lijst van geadresseerden" die U terugvindt onderaan de pagina van één der Nieuwsbrieven"


4. Hoe U contacteren ?

Klik op "Contact" in de kolom "Help & Info" onderaan de pagina, om onze contactgegevens te raadplegen.


5. Comment consulter les conditions générales de vente ?

Voor toegang tot onze algemene voorwaarden hoeft U slechts op "Algemene Voorwaarden" te klikken in de kolom "Bestellingen", onderaan de pagina.

Zij worden tevens ter raadpleging aangeboden alvorens een bestelling kan worden bevestigd.


6. Hoe op de hoogte blijven van nieuwtjes bij Glisshop.nl ?

Drie mogelijkheden :

Inschrijven op de nieuwsbrief.

Flux RSS.

De blog