100 dagen om van gedachten te veranderen
Veilige betaling
Snelle levering
9,7/10
Telefoon (alleen Engels) : +31 202 41 63 18

Patagonia

Het avontuur van het merk Patagonia is nauw verbonden met het verhaal van Yvon Chouinard, een gepassioneerd klimmer die zijn hele jeugd lang de meest mythische kliffen van de Verenigde Staten heeft verkend. Het is 1953 en Yvon Chouinard is toen nog maar 14 jaar oud. Zeer snel vond het materiaal van die tijd zijn grenzen. De zachtstalen pitons, die maar één keer gebruikt kunnen worden, zijn helemaa ...
Het avontuur van het merk Patagonia is nauw verbonden met het verhaal van Yvon Chouinard, een gepassioneerd klimmer die zijn hele jeugd lang de meest mythische kliffen van de Verenigde Staten heeft verkend. Het is 1953 en Yvon Chouinard is toen nog maar 14 jaar oud. Zeer snel vond het materiaal van die tijd zijn grenzen. De zachtstalen pitons, die maar één keer gebruikt kunnen worden, zijn helemaal niet geschikt voor gebruik op de gigantische wanden van de Yosemite. Yvon Chouinard begon toen met de hand herbruikbare hardstalen pitons te produceren. Zeer snel begon de mond-tot-mondreclame effect te sorteren en zijn uitrusting was een doorslaand succes. Hij wordt dan gedwongen om zijn productietool te upgraden en stapsgewijs over te schakelen naar steeds geavanceerdere machines. In 1965 bundelde hij zijn krachten met Tom Frost, een luchtvaartingenieur, om in grote aantallen kwaliteitsapparatuur met een verfijnd ontwerp te produceren. Het bedrijf Chouinard Equipment werd toen opgericht. Maar in 1970, met een snel groeiende klimpraktijk, werd Yvon Chouinard zich ervan bewust dat het intensieve gebruik van hardstalen pitons de meest populaire kliffen in de Verenigde Staten snel beschadigde. Minder zien
Filters
Gekozen criteria Alles wissen Van (= facet.parameters.minFilter | rbsFormatPrice:blockData.contextData.currencyCode =) tot (= facet.parameters.maxFilter | rbsFormatPrice:blockData.contextData.currencyCode =) (=value.title=)